Найпоширенішим видом вантажоперевезень є контейнерні перевезення, які можливо здійснювати всіма видами транспорту – автомобільним, залізничним, морським і навіть авіаційним.

Контейнер – універсальне сховище різних вантажів, що не вимагає додаткової упаковки. Великі транспортно-логістичні компанії зазвичай пропонують цілий комплекс послуг з доставки вантажів по мережі залізниць – це так звані мультимодальні вантажоперевезення, переміщення вантажів в різних за призначенням вагонах і, звичайно ж, перевезення в контейнерах. У всіх цих випадках забезпечується постійне відстеження місцеположення вагонів, графік їх руху.

Вагонний парк представлений великою кількістю знарядь транспортування. Для перевезення сипучих вантажів використовуються напіввагони, перевезення великогабаритної техніки та обладнання здійснюють на платформах, в закритих вагонах переміщаються цінні вантажі і забезпечується захист від несанкціонованого доступу до нього. Однак найбільш універсальним засобом транспортування вантажів залишається контейнер.

Універсальність контейнерних перевезень

Стандартизація контейнерів забезпечує їх універсальність для перевезення практично будь-яких вантажів всіма видами транспорту.

Високий ступінь безпеки вантажу, що перевозиться, пломбування контейнера, контроль збереження.

Вантаж надійно захищений від негоди, інших форс-мажорних обставин, що виникають під час перевезення, легко складується і не вимагає критих споруд.

Можливість механізації вантажно-розвантажувальних робіт, їх високий ступінь технологічності і скорочення часу на доставку.

Відносно невисока вартість стандартного контейнера, яка дозволить значно зменшити витрати на супутню тару і упаковку товару. Завантаження контейнера з одного виду транспорту на інший максимально спрощено за рахунок стандартизації механізмів кріплення і навантажувального обладнання, що дає можливість максимально знизити трудовитрати.

За місткості (обсягу) контейнери діляться на 20 і 40 футові, причому основними є 20 футові (TEU – twenty feet equivalent unit). Цими одиницями визначається і загальний обсяг того чи іншого транспортного парку компанії. Контейнери, що сприймають навантаження до 10 тонн є середньотоннажними, більш цієї величини – великотоннажними.