Головна → CMR і міжнародні перевезення
Без якого документа неможливо обійтися в процесі міжнародних вантажоперевезень? Поза всілякими сумнівами, без накладної CMR. За великим рахунком, це тристороння угода, що укладається між основними суб’єктами перевезення – відправником, транспортувальником і одержувачем вантажу, форму і зміст якої визначає Конвенція про договір інтернаціонального перевезення вантажів автотранспортом (КДПВ). В оригінальному варіанті, тобто у французькому, найменування цього нормативно-правового акта звучить як Convention relative au contrat de transport international de Marchandise par Route, або скорочено – CMR Convention. Гадаємо, можна без особливих труднощів здогадатися, що саме завдяки йому транспортна накладна отримала свою назву.
В ідеальному варіанті хоча б по одному примірнику ЦМР повинно залишитися у всіх учасників перевезення. Однак, на жаль, на практиці трапляється по-різному. У будь-якому разі перевізник робить усе можливе, щоб замовник отримав “закриту” накладну, з печаткою та/або підписом одержувача вантажу, що підтверджує факт потрапляння останнього в пункт призначення. В іншому разі транспортування може бути й не оплачене. Крім цього, ЦМР загалом є свідченням того, що всі контрагенти, які беруть участь в угоді, виконають свої договірні зобов’язання.
У накладній ЦМР фіксується вся актуальна інформація про те чи інше міжнародне транспортування вантажів, а саме:
номер і дата складання самого документа
відомості про відправника та одержувача вантажу
дані компанії-перевізника
дати, місця навантаження і розвантаження
кількісний і номенклатурний склад товару, що перевозиться
список супровідних документів
число, коли товар прибув для митного очищення
відомості про митницю призначення
державний реєстраційний номер транспортного засобу тощо.
По суті, кожна товарно-транспортна накладна включає дві групи відомостей. Перша група – ключові дані про транспортування, друга – друковані або рукописні зауваження, що відображають обставини, які раніше передбачити було неможливо (наприклад, під час огляду було констатовано пошкодження пакування), штампи та печатки, що підтверджують різні етапи доставки вантажу.
Відповідно до Конвенції КПДГ і перша, і друга групи повинні володіти деякими обов’язковими елементами, без яких CMR вважатиметься заповненою невірно.
Оскільки в накладній зазначаються дані з інших документів, які в процесі транспортування вантажу необхідно пред’являти представникам митних органів, украй важливо, щоб ці дані скрізь було відображено коректно, а різночитання були відсутні. Будь-які відмінності у змісті TIR Carnet, інвойсу, інвойсу-проформи, пакінг-листа і ЦМР загрожують серйозними розглядами. Останні, своєю чергою, загрожують тривалими, виснажливими розглядами на митниці, істотними затримками поставок продукції, що перевозиться, і значними збитками. Тому всі документи необхідно ретельно перевіряти ще раз.
До слова, особливу увагу слід приділяти кодам ТНЗЕД, кількості місць, найменуванням вантажу та вазі. Ці параметри мають бути однаковими в усіх супровідних паперах. Важливо додати, що в накладній відображається вага з упаковкою, тобто брутто.
Компанії, що працюють у такій сфері, як міжнародні вантажні перевезення, що володіють статусом митних перевізників, не повинні сумніватися в обов’язковості складання товарно-транспортної накладної. Як уже згадувалося раніше, ЦМР – це договір між відправником, одержувачем і компанією, що транспортує вантаж. І зовсім неважливо, чи є ця компанія перевізником митним або звичайним. Ця інформація може бути важлива тільки для митної служби.
І насамкінець варто додати таке: якщо в разі перевірки представниками митниці чи, скажімо, поліції з’ясується, що той чи інший товар не був зафіксований у ЦМР, його вважатимуть контрабандою.
Ми надаємо якісні послуги завжди вчасно і професійно. Приєднуйтесь до нашої спільноти задоволених клієнтів і переконайтеся в якості наших послуг самі!